Listy
Aktualno?ci

« poprzednie 8   
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 
41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50
    

» wy?wietl same pytania

MM: PROROCTWO MI£O¦CI I POKOJU


Proroctwo „Siedmiu S³ów” do wszystkich narodów ¶wiata zosta³o odebrane w okresie od 27 grudnia 2008 (kin 53, Ben 1) do 14 stycznia 2009 roku (kin 71, Chuen 6). „S³owo pierwsze” dotyczy narodów Starej i M³odej Europy, „s³owo drugie” – narodów Wschodu, „s³owo trzecie” – narodów Ameryki, „s³owo czwarte” – narodów Azji, „s³owo pi±te” – narodów Indii i Pakistanu, „s³owo szóste” – narodów Afryki, „s³owo siódme” – narodu niemieckiego. S³owa proroctwa nie mog± byæ wykorzystane przeciw drugiemu cz³owiekowi ani innemu narodowi!

«Tak oto apelujê do ludzi przez moich pos³añców
w wielu miejscach i po¶ród wszystkich narodów:
Przebaczcie! ¯aden naród nie wzniesie siê ju¿ ponad inne!»
(2012 - Pocz±tek koñca czy rado¶æ pocz±tku, s. 193)


Do POLAKÓW...

Wchodz±c nagle w nowy czas, zapomnieli¶cie o dziedzictwie przesz³ych czasów. Wyparli¶cie siê najg³êbszej cz±stki swego bytu, bo chcecie byæ na zewn±trz równoprawnymi partnerami.

Do was wo³am:
● Powstrzymajcie siê w swych d±¿eniach, aby opieraæ ca³e dobro waszego narodu na sprawach materialnych tego ¶wiata!
● Powstrzymajcie siê, w przeciwnym razie runie wszystko, co zbudowali¶cie.

Przypomnijcie sobie swoje prawdziwe warto¶ci, to one s± fundamentem waszego narodu, nie zatracajcie siê dla marnej Mammony! Kiedy sobie to u¶wiadomicie, przyci±gniêcie prawdziwy dobrobyt..., a wtedy wysi³ek i pracê waszego narodu pob³ogos³awi Bóg.
Tak szybko jak siê sprzedajecie dla Mammony, zostanie wam odebrane to, co s±dzicie, ¿e osi±gnêli¶cie. "Odsetki", których bóg Mammony od was za¿±da, zniszcz± was ze szczêtem. „Zatrzymajcie siê. Nie id¼cie dalej t± drog±”.
(...) Przypomnijcie sobie, ¿e macie historiê, która siêga daleko wstecz, tak daleko, jak historia starych narodów Europy. Przypomnijcie sobie o swych korzeniach...
(...) Bóg Komunizmu wymieni³ was z bogiem Mammony, a ci, którzy mu s³u¿±, coraz czê¶ciej zakazuj± wam szlachetnych czynów. Ich s³owa s± jak wiatr o poranku, który w porze obiadu wytraca sw± si³ê.
- Zatrzymajcie siê! Pomy¶lcie o swoim pochodzeniu, skierujcie uwagê na sens ¿ycia...
[Koniec cytatu]
● ● ●




Temat: URODZINY W POLU Z PORTALEM


Co to znaczy dla mnie, je¶li w diagramie Tzolkin mój kin narodzin znajduje siê na czarnym polu?


Zrobiæ wiêcej dla ¶wiata, ni¿ ¶wiat dla ciebie -
jest najwiêkszym sukcesem w ¿yciu.
Henry Ford


W dniach z portalami otwieraj± siê kosmiczne bramy, przez które wp³ywaj± na Ziemiê bardzo silne energie kosmiczne, których celem jest naprowadzenie ca³ej ludzko¶ci na w³a¶ciwe tory ewolucji.

Ka¿da osoba urodzona w dniu z PORTALEM lub ¶wiêtuj±ca urodziny w takim dniu pe³ni funkcjê wspomagaj±c±, któr± mo¿na przyrównaæ do ”stroiciela fortepianu”. Niewa¿ne, co ona robi, wa¿ne, ¿e JEST. W momencie przebudzenia, tzn. u¶wiadomienia sobie swojej roli na Ziemi, ka¿dy „stroiciel” zaczyna widzieæ wiêcej, czytaæ miêdzy wierszami – po prostu wie, jaki temat przerabia w danej chwili ludzko¶æ. Im wiêcej wiemy, tym wy¿ej stawiana jest poprzeczka.

Ka¿dy urodzony w portalu galaktycznym jest cz±stk± konstrukcji no¶nej organizmu Matki Ziemi. Dlatego jego praca nad sob± i u¶wiadamianie innych to jednocze¶nie utrzymywanie w pionie tej gigantycznej konstrukcji i rozprzestrzenianie nowej ¶wiadomo¶ci planetarnej.
Natomiast osoba maj±ca urodziny w dniu z portalem jest postrzegana jako jeden z "mikroelementów - energetyczny krzem i wapñ" - wzmacniaj±cy szkielet i ca³y organizm planetarny.

Praca ta powinna byæ dobrze przemy¶lana i wywa¿ona, poniewa¿ osoby przebudzone, od chwili u¶wiadomienia sobie tego faktu, zaczynaj± podlegaæ Prawom Czasu w sposób bezpo¶redni i nie ma ju¿ drogi odwrotu. Ale – UWAGA! – prawo wolnej woli jest nadal respektowane.
Podopieczny energii portalu mo¿e zatem ¶wiadomie przy³±czyæ siê do pracy na rzecz realizacji ¶wietlanego planu oczyszczenia albo siê mu przeciwstawiæ. Wtedy jednak konsekwencje zamanifestuj± siê w jego polu niemal natychmiastowo. Tak± odpowiedzialno¶æ osoby te zaakceptowa³y jeszcze przed swoim fizycznym narodzeniem. ¬ród³o egzekwuje od nich tylko to, co dobrowolnie zadeklarowa³y.

W zale¿no¶ci od stopnia uwra¿liwienia, w dniach z portalami osoby te, jak równie¿ inne, bardzo sensytywne, mog± pod¶wiadomie wyczuwaæ, ¿e co¶ wisi w powietrzu, ale nie powinny tego warto¶ciowaæ lub przeceniaæ. Wystarczy po prostu wiedzieæ, czuæ, byæ ¶wiadomym, ¿e jest siê zestrojonym z uniwersaln± si³± naprowadzenia.

W dniach z portalem nie nale¿y siê na nic nastawiaæ, niczego te¿ pod¶wiadomie nie wyczekiwaæ, lecz normalnie ¿yæ i dzia³aæ i dopiero na koniec dnia wyci±gaæ odpowiednie wnioski. Wszystkie niepowodzenia w dniu z portalem s± cenn± informacj± o tym, co umknê³o naszej uwadze, a co ma du¿e znaczenie dla ludzi i przysz³o¶ci ¶wiata. „Podopieczni” portali z regu³y zauwa¿aj± to „co¶” jako pierwsi.

Dla lepszego zrozumienia oddzia³ywania energii portali w ¿yciu osobistym, mo¿na na³o¿yæ informacje energii dnia na swój kin narodzin, a potem obserwowaæ wydarzenia tego dnia, reakcje mediów, ¶rodowisk, rodziny czy znajomych. Pracuj±c w ten sposób „podopieczny” portali stosunkowo szybko przypomni sobie (poczuje od wewn±trz), dlaczego wybra³ dzieñ z portalem na moment narodzin i czego oczekuj± od niego Gwiazdy. Ka¿dy dzieñ z portalem (nie tylko ten z kinem narodzin) jest dla nich diagnoz± osobist±.

Dlatego szczególnie do was i wszystkich osób dobrej woli adresujê ksi±¿kê "2012...Kompendium na przysz³e lata" i mam nadziejê, ¿e po jej przestudiowaniu zaczniecie zapalaæ transformuj±c± „jasnoniebiesk± ¶wiecê”, trzymaj±c siê podanych w ksi±¿ce zasad. To bêdzie nasz kolejny wspólny wk³ad dla dobra ludzi i Ziemi.

Wspó³praca z energi± portali to praca dla innych, bezinteresowna s³u¿ba dla ludzi i Ziemi.


Zaznaczam, ¿e w ci±gu 52 lat, w zale¿no¶ci od osobistej rodziny solarnej, ka¿dy z nas kilka albo kilkana¶cie razy przez ca³y rok wspó³pracuje albo te¿ jest konfrontowany bezpo¶rednio z energi± portali poprzez kin roku osobistego z symbolem „P”. Nikogo nie mo¿na przecie¿ zmuszaæ - wolna wola jest nienaruszalna.

Temat portali zosta³ rozwiniêty w ksi±¿ce „Czas i sztuka. Tzolkin i TY”.


¦roda, dnia 7 kwietnia 2010
Kin 259 - Niebieski Krystaliczny Wicher
Si³a odnowy, wspó³pracy, transformacji relacji miêdzy lud¼mi
Albo:
KRYSTALICZNA HOMEOPATIA Z POZIOMU ¦WIAT£A



● PODWÓJNA MORALNO¦Æ
● PRZES£ANIE "MM" DLA POLAKÓW




Fraktal oczyszczenia

16 lutego br. weszli¶my we fraktalne spektrum Genezy Ksiê¿yca, w której istota ludzka nauczy³a siê my¶leæ. W tym punkcie ewolucji na Ziemi umocni³y siê równie¿ si³y destrukcju, ale jednocze¶nie zosta³ wprowadzony plan ratunku dla ludzko¶ci.

16 lutego rozpoczê³a bieg tak¿e Fala Ksiê¿yca, której zadaniem jest pobudzenie procesu oczyszczenia, wyp³ukanie cieni na powierzchniê i przebudzenie w ludziach pamiêci. Tu tak¿e, w drugim dniu fali inkarnowal siê Jan Pawe³ II (kin 210, Oc 2).

Okres pomiêdzy 16 a 28 lutego odzwierciedla 13-letni fraktalny cykl przebudzenia (Dreamspell-lata 2006/7 - 2018/19). To, czego dokonamy w obecnym 13-dniowym przedziale czasu, bêdzie rzutowa³o na nasz± lepsz± lub gorsz± przysz³o¶æ.

Ten artyku³ nie jest ¿adnym manifestem, lecz wskazówk± maj±c± nas sk³oniæ do niezale¿nego my¶lenia i przebudzenia Energii Bogini, czyli prawdziwej energii ¿eñskiej albo inaczej inteligencji intuicyjnej w ka¿dej kobiecie i w ka¿dym mê¿czy¼nie.


MIT TEMIDY

Temida, grecka bogini sprawiedliwo¶ci, by³a opiekunk± skrzywdzonych i tych, którzy potrzebowali pomocy. Przedstawiano j± z rogiem obfito¶ci, wag± (symbol ciê¿aru dobrych i z³ych uczynków), mieczem w prawej d³oni (symbol w³adzy sêdziowskiej), niekiedy te¿ z kodeksem na ³onie, z opask± na oczach lub obciêt± g³ow± (symbol kary). W staro¿ytno¶ci opaska symbolizowa³a bezstronno¶æ, dzi¶ mo¿na to interpretowaæ zupe³nie inaczej – ¶lepa Temida to ¶lepe prawo, stronniczo¶æ s±dów, wyroki na zlecenie w³adzy.


Jak ma siê ten mitologiczny symbol do polskiej rzeczywisto¶ci? – NIJAK!
Gdyby dzi¶ Temida zdjê³a z oczu opaskê, to widz±c polsk± sprawiedliwo¶æ, z pewno¶ci± by zemdla³a.

Niestety, u nas prawo jest po stronie tego, kto jest silniejszy lub ma w³adzê. Tak s±dzi wielu, o ile nie wiêkszo¶æ Polaków. Przyk³adem jest afera narkotykowa z udzia³em senatora Krzysztofa Piesiewicza (kin 135, Men 5) czy wyrok w sprawie Andrzeja Leppera (kin 166, Cimi 10) przewodnicz±cego partii zamieszanej w „Seksaferê”.

Z senatora uczyniono ofiarê szanta¿u, ale nasuwa siê pytanie, czy osoba niewinna - profesor prawa, p³aci³aby wysoki okup szanta¿ystkom, czy te¿ zg³osi³aby sprawê na policjê?

Drugim skandalem w wymiarze sprawiedliwo¶ci jest wyrok w sprawie Andrzeja Leppera. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, ¿e ¿aden z dziennikarzy nie wypowiedzia³ siê w obronie skazanego, mimo i¿ wyrok budzi tak wiele kontrowersji. Telewidzów rozczarowa³ nawet Bogdan Rymanowski, ceniony dziennikarz TVN, który zaprosi³ Andrzeja Leppera do programu i by³ nad wyraz napastliwy, wrêcz niegrzeczny wobec swego go¶cia. O Monice Olejnik nie trzeba wspominaæ...
Mo¿e nastan± czasy, ¿e dziennikarze wyjm± z uszu s³uchawki i zaczn± mówiæ to, co my¶l±, a nie co podpowiada im g³os w s³uchawce.

Niewiele lepiej jest w opozycji – ta woli milczeæ albo komentuje wyrok jednym zdaniem: „Tak zdecydowa³ niezawis³y s±d”. Tymczasem ten niezawis³y s±d reprezentuje sk³ad jednoosobowy. W s±dzie okrêgowym nie ma bowiem ³awników, wyroczni± jest sêdzia.

Osobny rozdzia³ stanowi± polskie feministki – te dopiero skanduj±, ¿e sprawiedliwo¶ci sta³o siê zado¶æ i czyni± Anetê K. symbolem s³abej, bezbronnej, wykorzystywanej seksualnie, polskiej bia³og³owy. Tak mog± siê cieszyæ jedynie kobiety niezaspokojone, nienawidz±ce mê¿czyzn, przypuszczalnie z kompleksem amazonek.

Mityczny prawzór amazonek to legendarna spo³eczno¶æ niezwykle walecznych kobiet, które nie znosi³y mê¿czyzn.


Kim jest Aneta K.?

Aneta K. urodzi³a siê 6 marca 1975 w znaku ¯ó³tego Planetarnego Cz³owieka wed³ug kalendarza Majów (kin 192, portal). To oznacza, ¿e jest kobiet± m±dr±, skrupulatn±, sprytn±, która przysz³a na Ziemiê po to, by zdaæ egzamin z tematu wolna wola i odpowiedzialno¶æ za dokonywane wybory. Jej zatem nie wolno powiedzieæ: „zmusi³ mnie on czy oni” czy te¿ „podkusi³o mnie licho”. Jak ka¿dy podopieczny Eb jest ona podatna na manipulacje i sugestie z zewn±trz, ale jednocze¶nie sama równie¿ ma predyspozycje do manipulacji i intryg. Z pozycji bieguna cienia, do celu zdolna jest i¶æ po trupach, niszcz±c wszystko i wszystkich na drodze.

Aneta K. pracowa³a jako sprzedawczyni w sklepie, nastêpnie wraz z mê¿em prowadzi³a bar. W 2001 roku wst±pi³a do partii Samoobrona RP, szybko awansowa³a z przewodnicz±cej struktur na koordynatora partii , potem na dyrektora biura pos³a Stanis³awa £., zdoby³a mandat radnej sejmiku, zasiada³a w radzie nadzorczej FO¦. Startuj±c od zera, w ci±gu piêciu lat, maj±c na utrzymaniu trójkê dzieci, zdo³a³a kupiæ mieszkanie i dzia³kê budowlan± ze skromnej pensji urzêdniczej. Po przegranej w wyborach w 2006 roku wykluczono j± z Samoobrony RP.

Zaraz po tym, w grudniu 2006 roku, Aneta K. oskar¿y³a pos³a Stanis³awa £. o ¿±danie us³ug seksualnych w zamian za otrzymanie pracy w jego biurze. Za¿±da³a te¿ od niego alimentów, twierdz±c, ¿e jest on ojcem jej 3,5-letniego dziecka. Badania DNA, zlecone przez prokuraturê, wykaza³y, ¿e k³ama³a. Potem pomówi³a Andrzeja Leppera, jednak po przebadaniu podejrzanego Leppera prokuratura wykluczy³a ojcostwo. Do dzi¶ chyba nie ustalono ojców trójki jej dzieci.

13 lutego 2007 (kin 151, Chuen 8) Aneta K. wyst±pi³a w programie „Teraz my”. Okaza³a siê kobiet± pewn± siebie, wiedz±c± czego chce, ¶wiadom± ceny, jak± musia³a czy te¿ by³a gotowa zap³aciæ za osi±gniêcie celu. Nie by³o widaæ ¶ladu po prezentowanej wcze¶niej zdruzgotanej, wykorzystywanej seksualnie kobiecie. Po programie natychmiast wróci³a do starego wizerunku, odt±d pokazywa³a siê w mediach bez makija¿u, nie¶mia³o patrz±c w obiektyw.

W miêdzyczasie wiarygodno¶æ Anety K. zmala³a do zera. Okaza³o siê, ¿e ¿aden z czterech wskazanych przez ni± mê¿czyzn, nie jest ojcem jej dziecka, tak¿e jej m±¿. Prokuratura zaniecha³a dalszych poszukiwañ.


Trzy typy kobiet

W sferze seksualno¶ci mo¿na wyró¿niæ trzy typy kobiet:
● kobiety dojrza³e, uczciwe wobec siebie i lojalne wobec mê¿czyzn, odpowiedzialne, kieruj±ce siê w³asnymi warto¶ciami moralnymi;
● kobiety z zaburzeniami psychoseksualnymi (inaczej psychogennymi), u których zaznacza siê silny poci±g do mê¿czyzn (czêsto zmieniaj± partnerów), wystêpuj± nieprawid³owo¶ci funkcji i reakcji seksualnych bez wykrywalnego t³a organicznego, np. seks z przypadkowymi osobami, konieczno¶æ odbywania stosunków p³ciowych – ale bez zap³aty;
● kobiety wykonuj±ce najstarszy zawód ¶wiata, nazywany prostytucj±, sprzedaj±ce us³ugi seksualne za pieni±dze lub inne korzy¶ci materialne z pe³n± ¶wiadomo¶ci±, co w Polsce jest nielegalne, natomiast legalny jest zawód pani do towarzystwa mê¿czyzn zatrudnionej w agencji towarzyskiej.

Do których zaliczyliby¶cie Anetê K.?


Wyrok skazuj±cy

A teraz spójrzmy na Andrzeja Leppera jak na cz³owieka, a nie kontrowersyjnego polityka.
11 lutego 2010 (kin 204, Kan 9) „niezawis³y” S±d Okrêgowy w Rawie Mazowieckiej orzek³ nieprawomocny wyrok skazuj±cy Andrzeja Leppera na 2 lata i trzy miesi±ce pozbawienia wolno¶ci za przyjmowanie korzy¶ci o charakterze seksualnym od Anety K. Proces s±dowy zosta³ utajniony, co sprawia, ¿e Lepper nie mo¿e publicznie nic mówiæ.

Wiadomo jednak, ¿e ¿aden ze ¶wiadków nie zeznawa³ przeciw niemu, a daty podawane przez Anetê K., w których rzekomo dochodzi³o do intymnych zbli¿eñ z Lepperem, okaza³y siê fa³szywe. Jak twierdzi Lepper, mia³ on niezbite dowody, ¿e we wskazanym przez ni± czasie by³ albo na nagraniach w telewizji, albo siedzia³ w samolocie do Gdañska. Te argumenty zupe³nie pominê³a pani sêdzia.

W takiej sytuacji zamiast skazywaæ Leppera, pani sêdzia powinna ukaraæ Anetê K. za pomówienia i krzywoprzysiêstwo, jak równie¿ za przyjmowanie korzy¶ci o charakterze materialnym za seks ze sprawc± albo orzec przepadek mienia pozyskanego drog± nielegaln±.

Dopóki te argumenty nie zostan± wy¶wietlone i obalone – Andrzej Lepper mo¿e byæ postrzegany jako ofiara podwójnej gry rozczarowanej kobiety. Czynienie Anety K. ¶wiêt± ikon± i symbolem zwyciêstwa wszystkich wykorzystywanych seksualnie kobiet uw³acza czci i godno¶ci tych faktycznie tyranizowanych przez mê¿czyzn. Nale¿y jej wspó³czuæ i nie wolno jej potêpiaæ (nikt z nas nie ma takiego prawa), ale jednocze¶nie nie mo¿na pob³a¿aæ k³amstwom. Trzeba pamiêtaæ, ¿e Andrzej Lepper i ka¿dy mê¿czyzna jest cz³owiekiem, którego powinno chroniæ prawo. W przeciwnym razie ci¶nie siê jedyna konkluzja - wyrok na zlecenie.

A je¶li Andrzej Lepper jako przewodnicz±cy Samoobrony mia³by ponosiæ odpowiedzialno¶æ za ca³± "Seksaferê" w swojej partii, to te same konsekwencje powinni ponosiæ szefowie innych partii czy nawet premier za afery, w które zamieszani byli cz³onkowie ich partii.

A swoj± drog±, w ¶wietle Praw Czasu nie ma czego¶ takiego jak molestowana w pracy niewiasta. Ka¿dy cz³owiek ma woln± wolê i nie ma winnych na zewn±trz!

Jak na górze - tak na dole

W Polsce uprawianie nierz±du jest zabronione. Jednak stró¿e legislacyjni znale¼li wybieg: domy publiczne zosta³y zalegalizowane pod nazw± agencji towarzyskich, w których wolno zatrudniaæ panie do towarzystwa panów - i proceder kwitnie legalnie. Có¿ za ob³uda!

Nale¿a³o o tym powiedzieæ g³o¶no, aby przerwaæ zmowê milczenia. Przerwanie milczenia to pocz±tek procesu sanacji.
***

Niemiecki kana³ wystêpuj±cy pod pseudonimem "MM" w ubieg³ym roku odebra³ wa¿ne przes³ania dla wielu narodów ¶wiata, tak¿e dla nas. Brzmia³o ono: "Polacy, nie b±d¼cie tacy sprzedajni?"



Czwartek /pi±tek, dnia 18-19 lutego 2010
Kin 211, Niebieska Elektryczna Ma³pa, portal
Si³a niewinno¶ci konta si³a lawirowania
Prowokacje, pomówienia, intrygi

Kin 212, ¯ó³ty Samoistny Cz³owiek
Sila wolnej woli i niezale¿nych wyborów
Przewodnik Zielonego Zamku Harmonizacji




Temat: LONG COUNT – D£UGA RACHUBA – ¦WIÊTA MIARA

Joanna Radziñska-Iwaszkiewicz, jedyna, znana nam, w Polsce znawczyni siedemnastu systemów kalendarzowych Majów, wyja¶nia czytelnikom:


Pro¶ba o napisanie w kilku s³owach o problemach i pytaniach, jakie stawia nam korelacja Long Count z kalendarzem gregoriañskim, przebudzi³a we mnie refleksjê, ¿e wci±¿ uwielbiamy prowadziæ spory i dysputy, patrz±c na dotykaj±cy nas problem z punktu wyimaginowanego ego-autorytetu.

Majowie, którzy nadal s± dla nas tajemnic±, byli wielkimi wizjonerami. Po¶wiêcili tysi±ce lat na obserwowanie cyklów czasu. Majowie zrozumieli, ¿e wszystko w naturze jest cykliczne. Studiowali cykle owadów, ro¶lin, ludzi, Ziemi, Uk³adu S³onecznego, cykle makro- i mikrokosmosu, cykle uniwersalne, a nawet cykle linearne. Stworzyli dwadzie¶cia kalendarzy.

Majañska D³uga Rachuba jest prost± miar± dni od arbitralnie ustalonej daty pocz±tkowej. Zwykle data ta jest okre¶lana na dzieñ 13 sierpnia 3113 roku p.n.e. i jest to oznaczenie w kalendarzu proleptycznym. Oznacza to, ¿e kalendarz gregoriañski wybiega wstecz w czasie, zanim zosta³ stworzony i wszed³ do u¿ytku.

Ka¿da data w D³ugiej Rachubie mo¿e byæ bezpo¶rednio przekszta³cona w datê odpowiadaj±c± kalendarzowi gregoriañskiemu.
Np. dzi¶ jest 18 grudnia 2006, co w zapisie D³ugiej Rachuby wygl±da nastêpuj±co: 12.19.13.16.5 i oznacza, ¿e od dnia zero, zapisanego na stelach majañskich w dwojaki sposób: 0.0.0.0.0 lub 13.0.0.0.0, up³ynê³o: 12 baktunów, 19 katunów, 13 tunów, 16 unialów i 5 kinów, co mo¿emy przeliczyæ: (12 x 144 000) + (19 x 7200) + (13 x 360) + (16 x 20) + (5 x 1) i otrzymamy liczbê 1 869 805 dni, jaka up³ynê³a od dnia zero.

Data 13.0.0.0.0. jest liczona z dwóch ró¿nych punktów pocz±tkowych 4 Ahau 8 Cumku lub 4 Ahau 8 Zotz – obie te formy s± matematycznie jednakowe. Poniewa¿ liczba dni od daty pocz±tkowej jest znana, D³uga Rachuba mo¿e byæ bezpo¶rednio przekszta³cona na odpowiadaj±c± jej datê kalendarza gregoriañskiego przez dodanie sta³ej korelacji. Najczê¶ciej u¿ywana jest liczba 584283, choæ pierwsza zaproponowana przez Goodmana, Martineza i Thompsona (od ich nazwisk powsta³o okre¶lenie Korelacja GMT) wynosi 584285. Ró¿nica w porównaniu obu sta³ych korelacji wynosi 2 dni, je¶li liczyliby¶my, u¿ywaj±c sta³ej 584283, to data zamykaj±ca cykl Czwartego S³oñca, maj±cego swój pocz±tek 13 sierpnia 3113 roku p.n.e., przypadnie na dzieñ 21 grudnia 2012. Natomiast u¿ywaj±c sta³ej zaproponowanej przez Godmana, Martineza i Thompsona, która jest okre¶lona na 284285, wyznaczy zamkniêcie cyklu Czwartego S³oñca na dzieñ 23 grudnia 2012. St±d te¿ mo¿emy spotkaæ siê z dat± pocz±tkow± 4. Ahau: 11 sierpnia 3113 rok p.n.e.

Do¶æ czêsto spotykamy w literaturze datê pocz±tkow± obecnego baktuna ustalon± na dzieñ 13 sierpnia 3114 roku p.n.e. Dlaczego tak siê dzieje? Wyt³umaczenie jest proste i napisa³abym wrêcz – banalne: otó¿ do roku 1582 pos³ugiwali¶my siê kalendarzem juliañskim, który mia³ rok zero pomiêdzy 1 rokiem p.n.e. a 1 rokiem n.e. Dlatego te¿ niektórzy badacze, chc±c uwypukliæ nam, wspó³czesnym, problem, jaki niesie ze sob± reforma kalendarza papie¿a Grzegorza XIII, w matematyczny sposób dodaj± do daty 13 sierpnia 3113 roku p.n.e. rok zerowy – wyparty z kalendarza gregoriañskiego – i tym sposobem otrzymuj± datê 13 sierpnia 3114 roku p.n.e., uwa¿aj±c jednocze¶nie, ¿e w kalendarzu juliañskim da³oby to datê 8 sierpnia 3113 roku p.n.e.

Majañska D³uga Rachuba jest wyj±tkowa po¶ród systemów datowania na ¶wiecie. Wiele kalendarzy ma okre¶lone punkty pocz±tkowe albo dni zerowe, ale nie znamy ¿adnego innego kalendarza, który zawiera w swoim podstawowym mechanizmie proste liczenie dni, które jest uwzglêdnione w D³ugiej Rachubie i który mia³by tak specyficznie okre¶lony pocz±tek i koniec.


UWAGA:
Osobom zainteresowanym tematyk± D³ugiej Rachuby Majów Joanna Radziñska-Iwaszkiewicz jest gotowa udzieliæ bardziej szczegó³owych odpowiedzi. Listy z dopiskiem „Do Joanny” prosimy kierowaæ na adres maya@maya.net.pl

Wszystkie odpowiedzi bêd± zamieszczane w dziale RÓ¯NE /Aktualno¶ci /Joanna odpowiada



[04-11-06]
Temat: D£UGA RACHUBA i PRZELICZANIE DAT

Interesuje mnie aktualna data liczona wg D³ugiej Rachuby czasu. Nie mogê siê doliczyæ, za ka¿dym razem wychodzi mi inaczej. Nie jestem pewny kwestii lat przestêpnych. Jest mo¿e prosta metoda obliczania daty wg D³ugiej Rachuby?

Takie pytania pojawiaj± siê coraz czê¶ciej. Dlatego w najbli¿szym czasie udostêpnimy na naszej stronie przelicznik dat kalendarza gregoriañskiego na zapis liczbowy Majów wg Jose Argüellesa, a w pó¼niejszym terminie tak¿e na inne systemy.

Wyja¶niam, ¿e w kwestii okre¶lenia dok³adnej daty pocz±tku D³ugiej Rachuby istniej± znaczne rozbie¿no¶ci. Jedne ¼ród³a wskazuj± na 11 sierpnia, inne na 13 czy 17. Podobnie jest z rokiem pocz±tku, okre¶lanym na 3115, 3114, 3113 czy 3112 p.n.e.

Natomiast data domkniêcia siê Wielkiego Cyklu jest w wiêkszo¶ci przypadków spójna: 21 grudnia 2012. Niektóre plemiona w Ameryce P³d. mówi± o 2007 r.

Pamiêtajmy jednak, ¿e dla Majów i innych rdzennych ludów Ameryki daty nie stanowi± ¿adnego problemu. Dla nich najwa¿niejsze s± przemiany w ¶wiadomo¶ci i ratowanie planety Ziemi przed zag³ad±. Wspó³cze¶ni Majowie nigdy siê nie spiesz±. Oni wiedz±, ¿e zd±¿±, je¶li ¿yj± w zgodzie z rytmem natury.

Czas linearny jest zwyk³ym narzêdziem pomocniczym, wymy¶lonym przez ludzi i dla ludzi. O czas, dzieñ, rok czy to, „która godzina” – spieramy siê tylko my, biali.

Szczegó³owe wyja¶nienia w opracowaniu Joanny Radziñskiej-Iwaszkiewicz, znawczyni siedemnastu systemów kalendarzowych Majów, w dziale Kalendarz.


» wy?wietl same pytania

Twoje pytanie...
Imi? i nazwisko:
E-mail:
Temat: *
Tre?? pytania: *
 

« poprzednie 8   
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 
41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50